سراميك پوليش

ليست قيمت كاشي و سراميك در تهران

سراميك پوليش

۳ بازديد

سراميك نانو پوليش چيست؟در اين مطلب قصد داريم تا شما را با دو اصطلاح رايج در بازار سراميك كه در سالهاي اخير متداول شده و توسط فروشندگان اين محصولات به عنوان مزيت هاي سراميك كف عنوان مي شود آشنا كنيم :
سراميك پوليش    first rate Polished Ceramicسراميك نانو گليز     Nano Glazed Ceramicسراميك هاي داراي اين دو ويژگي كه با نام هايي مانند “سراميك نانو” ، “سراميك پوليشي” ، “پرسلان پوليشي” در بازار شناخته شده و در چند سال اخير با استقبال بالايي مواجه شده اند و معمولا براي استفاده در كف فضاهاي داخلي در ابعاد 60*60 و بزرگتر در كارخانه هاي مطرح و مدرن داخلي و خارجي توليد مي شوند.
كلمه پوليش به معني صيقلي ، پرداخت و جلا است. با استفاده از روش پوليش كردن كاشي و سراميك بر روي انواع پرسلان هاي خام يا لعاب دار سطح سراميك پرداخت مي شود. همين پرداخت كم به كار شفافيت مي بخشد و در مراحل پرداخت بعدي صيقلي تر از قبل مي شود.
اصطلاح پوليش و نانو پوليش براي كاشي و سراميك در بردارنده ي ويژگي هاي سطحي آن از جمله سطح صاف و صيقلي است، كه موجب درخشندگي و براقيت سطحي آن مي شود. پوليش كردن را در صنعت كاشي و سراميك مي توان چيزي همانند ساب زدن در سنگ هاي ساختماني دانست. كه پس از آن رزين مي خورند و مجددا ساب مي خورند تا سطح سنگ يك دست و صاف شود.
سراميك سوپر پوليشسراميك ها با بدنه پرسلان پس از پخت از بافتي فشرده و متراكم و سطحي زبر برخوردار مي شوند. خاصيت زبري براي سراميك هايي كه با هدف استفاده در فضاي خارجي توليد مي شوند نوعي امتياز محسوب مي شود.
اما براي نصب در فضاهاي داخلي بخصوص براي فضاهاي داخلي با كاربرد مسكوني اكثر مصرف كنندگان به دنبال نوعي از پوشش سراميكي هستند. كه داراي جلا و درخشش بالا باشد و به نوعي جايگزين مناسبي براي پوشش سنگ طبيعي باشد.
براي پاسخگويي به اين تقاضا توليدكنندگان بايد سراميك هاي كف با پوشش شفاف و براق را در سبد محصولات خود داشته باشند. اما همانطور كه ذكر شده سراميك هاي پرسلاني داراي بافت زبر و غير شفاف هستند.براي رفع اين زبري و رسيدن به سطحي صاف و شفاف دو راه وجود دارد:
1.استفاده از پوشش لعاببا استفاده از پوشش لعاب براق بر سطح سراميك ، سراميك به عنوان سراميك لعاب دار شناخته مي شود. سراميك لعاب دار از انواع قديمي محصولات سراميكي هستند و معمولا با قيمت هاي پايين تري دربازار بفروش ميرسند.
2.پرداخت و پوليش سطح سراميكبا استفاده از اين روش سطح سراميك پرسلاني (خام يا لعاب دار) پرداخت مي شود و سراميك به شفافيت سطوحي مانند سطوح شيشه اي ميرسد. اين پرداخت و پوليش توسط يك خط از ماشين آلات با برس هاي متنوع و در طي يك فرايند جداگانه پس از توليد سراميك انجام مي شود.
اصطلاح سراميك سوپر پوليش معرف ويژگي سطح پرداخت شده و بسيار صيقلي سراميك مي باشد. كه خود باعث درخشندگي و جلاي بسيار زياد اين دسته از محصولات مي گردد. اما انجام اين عمليات بر روي سراميك باعث مي شود تا منافذي بسيار ريز در سطح سراميك بوجود بيايد و براي رفع اين مشكل به پوشش نانو نياز است.
سراميك نانو گليزپوليش زدن بر روي سراميك موجب مي شود روزنه هاي ريزي بر روي سراميك ايجاد شوند. كه براي برطرف كردن اين روزنه ها بايد سطح سراميك را نانو نمود. در سطوح ريزي كه بر اثر پوليش خوردن ايجاد شده است. ذرات ريز گرد و غبار نفوذ مي كند و زيباي و درخشندگي كار را از بين ببرد كه به جهت حل اين مشكل از پوشش هاي نانو استفاده مي شود.
اين پوشش ها كه به نوعي مكمل لعاب و پرداخت سطح هستند. با نفوذ در منافذ سطح باعث مي شوند تا سطح پرداخت شده در مقابل نفوذ گرد و غبار و مايعات ايمن شده و خاصيت آبگريزي به سطح اضافه مي گردد. فرايند اضافه كردن اين پوشش نانو به سطح محصولات فرايندي زمان بر و سخت است .
كه در آن اين تركيب حداقل ده مرتبه بر روي سراميك اضافه شده و در ميان هر نوبت سراميك ها مجددا در داخل كوره قرار مي گيرند. دوام اين نوع پوشش مادام العمر نيست و سراميك هاي نصب شده پس از مدتي استفاده بتدريج اين خاصيت را از دست مي دهند. از ويژگي هاي اين نوع از محصولات مي توان به نفوذناپذيري بيشتر در مقابل جرم و رطوبت و همچنين دارا بودن شفافيتي نزديك به سطوح شيشه اي نام برد. همچنين انجام اين فرايندهاي زمانبر باعث افزايش هزينه هاي توليد و در نتيجه قيمت اين نوع محصولات مي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.