سراميك تكسرام

ليست قيمت كاشي و سراميك در تهران

سراميك تكسرام

۵ بازديد

هرچند همه ما بارها و بارها با كاشي و سراميك برخورد داشته‌ايم و يا در منزل و محل كار خود از آنها استفاده كرده‌ايم اما خيلي از ما تفاوت‌هاي كاشي و سراميك تكسرام را به خوبي نمي‌دانيم. در اين متن كوتاه سعي مي‌كنم فرق‌هاي بين اين دو محصول را بيان كنم.


يك قطعه كاشي از دو قسمت تشكيل مي‌شود:
۱- بخش سفالي كه قسمت اصلي و استخوان‌بندي كاشي را تشكيل مي‌دهد.
۲- لعاب كاشي كه ماده‌اي شيشه‌اي است و روي بخش سفالي قرار مي‌گيرد.
از نظر ساختار شيميايي به تمامي موادي كه از مخلوط خاك رس با ماسه و فلدسپار در دماي بالا بدست مي‌آيند و توسط توده شيشه مانندي انسجام پيدا مي‌كنند، سخت و غير قابل حل در حلال‌ها مي‌شوند و تقريبا گداز ناپذير مي‌شوند، سراميك مي‌گويند. اما معمولا در گويش عاميانه به كاشي‌هايي كه روي ديوار كار مي‌شود «كاشي» و به كاشي‌هايي كه در كف ساختمان كار مي‌شود «سراميك» مي‌گويند. در واقع به كاشي‌اي كه لعاب رويش از جنس سراميك باشد، در بازار كاشي سراميكي يا سراميك گفته مي‌شود.


تفاوت اصلي كاشي با سراميك در ميزان استحكام آن است. كاشي به دليل ظرافت بيشتر و وزن پرس كمتر در بدنه كار مي‌شود ولي سراميك به دليل پرس سنگين‌تر و استحكام بالاتر در كف كار مي‌شود.
مقاومت كاشي در برابر فشار، سرما و گرما كم است و براي محيط‌هاي بسته و ديوارهايي كه از پشت رطوبت ندارند استفاده مي‌شود. كاشي به خاطر درصد جذب آب بالايي كه نسبت به سراميك دارد براي كار كردن بر روي ديوار و ارتفاع مناسب و راحت‌تر است.
مقاومت سراميك در برابر فشار، سرما و گرماي شديد و رطوبت نسبت به كاشي بيشتر است و به همين دليل براي كف كاربرد دارند. اما نوع خاصي از سراميك به نام پرسلان را مي‎توان در محيط‌هاي باز نيز استفاده كرد. جذب آب سراميك بسيار كم و پرسلان در حدود صفر است. به همين دليل استفاده آنها بر روي ديوار و ارتفاع كار بسيار سختي است.
پس با توجه به كاربرد مورد نظر خود، در انتخاب كاشي و سراميك براي دقت كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.